Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@19:01:25 GMT

راهنمای انتخاب هتل در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۱۸۵۲

راهنمای انتخاب هتل در مشهد

صراط:

هتل مجلل درویشی

به جرات می‌­توان گفت که امکان ندارد به مشهد سفر کرده باشید و اسم هتل مجلل درویشی مشهد را نشنیده باشید. این هتل لوکس و ۵ ستاره که از معروف‌­ترین هتل‌­های مشهد نیز می­‌باشد، در سال ۱۳۹۰ در بلوار امام رضا این شهر ساخته شده است. این هتل فاصله خیلی کمی تا حرم مطهر امام رضا (ع) دارد و شما می‌‌توانید با حدود یک ربع پیاده روی، خود را از هتل به حرم برسانید و زیارت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هتل ۲۵ طبقه که از بلندترین هتل­‌های مشهد نیز می­باشد، کلا ۲۲۳ اتاق دارد. در هتل درویشی ۵ رستوران مختلف و همچنین ۳ کافی شاپ وجود دارد که شما را برای میل کردن غذا و نوشیدن انواع نوشیدنی­‌های مختلف، از خروج از هتل بی‌­نیاز می­‌کند. از امکانات تفریحی هتل درویشی نیز می‌­توان به سالن بیلیارد، استخر و سونا و جکوزی، سالن بدنسازی و همچنین آرایشگاه مردانه و زنانه اشاره کرد.

هتل اطلس

یکی دیگر از هتل‌­های شهر مشهد که می­‌توانید برای اقامت در آن، برنامه‌ریزی کنید، هتل اطلس مشهد می‌­باشد. این هتل سه ستاره که سابقه زیادی دارد و قدمت ساخت آن به دهه ۵۰ شمسی بازمی‌­گردد، فاصله خیلی کمی تا حرم مطهر امام رضا(ع) دارد. این هتل ۸ طبقه،‌ در مجموع ۱۸۸ اتاق دارد و از پنجره­ اتاق­‌های آن می‌­توانید به راحتی حرم امام رضا را ببینید. هتل اطلس در سال ۱۳۷۸ مورد بازسازی قرار گرفت و در حال حاضر هم رستوران دارد و هم کافی شاپ.

رزرو هتل مشهد

هر زمان که تمایل داشتید با رزرو هر یک از هتل های مشهد به این شهر پهناور و دوست داشتنی سفر کرده و چند شبی را در آن هتل اقامت کنید، می‌­بایست در ابتدا وارد سایت و یا اپلیکیشن اسنپ تریپ شده، نام شهر مشهد را در قسمت هتل جستجو نموده و تاریخ ورودتان به هتل و خروج از آن را نیز تعیین نمایید. اسنپ تریپ برای شما لیستی از هتل‌­های مشهد را نمایش می­‌دهد که می‌­توانید با مقایسه این هتل‌­ها و بررسی امکانات و موقعیت­ مکانی­‌شان، هتل مورد نظرتان را انتخاب نموده و با پرداخت هزینه آن بصورت آنلاین، رزروتان را قطعی نمایید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: راهنمای انتخاب هتل هتل مجلل درویشی هتل اطلس مشهد صراط امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند

روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «نگر تا نباشی به جز دادگر» نوشت؛ در شاهنامه زنان برجسته‌ای نقش‌آفرینی کرده‌اند که الگوی زن مطلوب امام جمعه مشهد نمی‌توانند باشند. برخی از زنان برجسته‌ی شاهنامه مثل منیژه در طلب معشوق در انتظار خواستاری و خواستگاری او نمانده‌اند.

چند سال پیش که شهرداری مشهد ذوقی به خرج داده بود و تصویرهایی از شاهنامه در و دیوار شهر را آراسته بودند، دستور به زدودن این تصویرها داده شد، گویی که بین این تصویرها و آن‌چه مشهد به آن شهره است، تقابلی وجود دارد. چندین دهه به دلیل همین تصور، توسعه و رسیدگی به آرامگاه فردوسی که یکی از بزرگ‌ترین شاعران و حکیمان ایران است، متوقف بود تا اینکه از مقامات بالاتر حکم به آبادانی آرامگاه فردوسی داده شد.

مقامات استانی و از جمله امام جمعه شال و کلاه کردند و به آرامگاه فردوسی رفتند. اگر اسم این مقامات و فردوسی را کنار هم در موتورهای جست‌وجوگر بنویسید و نتایج را هر چه بالا و پایین کنید، همان چند عکس را خواهید دید. با چنین پیشینه‌ای است که سخنان آیت‌الله علم‌الهدی و استنادش به شاهنامه برای دفاع از اجبار در پوشش با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

علم‌الهدی گفته است: مسئله حجاب نیز یکی از همین هویت‌های دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ به‌خصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را می‌توان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید. او هم‌چنین به‌عنوان نمونه بیتی از شاهنامه خوانده است که منیژه خطاب به بیژه گفته است: منیژه منم دخت افراسیاب/برهنه ندیده تنم آفتاب

این سخن که زنان ایرانی براساس آن‌چه به ما رسیده، پوششی برای موی سر داشته‌اند یا چیزی شبیه چادر حتی، نادرست نیست. حتی این سخن که در شاهنامه‌ی فردوسی پاکدامنی و شرم از ویژگی‌های مثبت زنان و البته مردان شمرده می‌شود، هم بی‌راه نیست، هرچند تعریف پاکدامنی در نگاه حکیم توس و امام جمعه مشهد متفاوت است، اما بیتی که آقای علم‌الهدی به آن ارجاع داده، ربطی به زنان ایران ندارد. افراسیاب شاه توران است و منیژه دختری تورانی است نه ایرانی.

این به خودی خود ایرادی در استدلال امام جمعه به حساب نمی‌آید و می‌تواند بگوید که حکیم خصلت نیکو را حتی در دشمن ستوده است. ماجرا از اینجا جالب می‌شود که بدانیم این بیت را منیژه کی خوانده است و اصلاً ارتباطی به پوشش سر دارد یا نه؟

منیژه دل‌بسته‌ی بیژن شاهزاده‌ی ایرانی می‌شود و -به زبان امروزی- او را چیزخور کرده بی‌هوش به شبستان خود می‌آورد و همه‌ی این اتفاقات بدون اجازه‌ی والدین و بدون پیمان زناشویی -که از قضا در ایران باستان هم مرسوم بوده- رخ می‌دهد. بیژن در قصر او به هوش می‌آید و باقی قضایا و منیژه در چنین لحظات احساسی درباره‌ی اهمیت چیزی که به بیژن عرضه می‌کند این بیت را به زبان می‌آورد که تا به حال چنین بوده، اما بعدش را می‌توان در شاهنامه خواند.

البته اگر مشاوران امام جمعه با شاهنامه به از این بودند که هستند، بیت‌هایی می‌توانستند پیدا کنند که به کارشان بیاید، مثلاً آنجا که شیرین می‌گوید:

به سه چیز باشد زنان را بهی/ که باشند زیبای گاه مهی/ یکی آنک با شرم و با خواسته است/ که جفتش بدو خانه آراسته است/ دگر آن که فرخ پسر زاید او/ ز شوی خجسته بیافزاید او/ سه دیگر که بالا و رویش بود/ به پوشیدگی نیز مویش بود

این ابیات به روشنی از پوشیدگی موها می‌گوید، درحالی‌که در بیت استنادی امام‌جمعه‌ی مشهد، تفاوت برهنگی و نداشتن پوشش سرنادیده گرفته است. این مغالطه در سخنان بسیاری دیگر از مقامات هم دیده می‌شود.

نداشتن پوشش سر با برهنگی هم‌معنا نیست. با این حال هم‌چنان که در بیت انتخابی امام جمعه مشهد و این ابیات می‌بینیم هیچ‌کدام توصیه‌ی فردوسی نیست و سخنان شخصیت‌های شاهنامه است. شاهنامه مثل هر متن کهن ادبی در کنار ارزش‌های ادبی و زیباشناختی و روایی خود، مجموعه‌ای از ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی زمانه‌ی خود را منتقل می‌کند که به دنیایی دیگر تعلق دارند، چنان‌که در همین بیت‌های بالا پسرزا بودن جزو ارزش‌هایی شمرده شده است.

در شاهنامه زنان برجسته‌ای نقش‌آفرینی کرده‌اند که الگوی زن مطلوب امام جمعه مشهد نمی‌توانند باشند. برخی از زنان برجسته‌ی شاهنامه مثل منیژه در طلب معشوق در انتظار خواستاری و خواستگاری او نمانده‌اند و از جمله‌ی آنان تهمینه است مادر سهراب که در شاهنامه زنی ستوده است و تنها یک شب هم‌خواب رستم بوده است. رودابه مادر رستم نیز در راه دادن زال به قصرش از موی خویش کمندی بافته و انداخته و بعد هم که ماجرا در شاهنامه روشن است.

در این میان داستان گردآفرید اگرچه متفاوت است، اما در کنشگری از روابط خصوصی پیش‌تر رفته و اگر روی و موی پوشیده به این خاطر است که شناخته نشود و آنجا که روی و موی گشاده به قصد فریب دشمن است:

رها شد ز بند زره موی اوی/ در افشان چو خورشید شد روی اوی/ بدانست سهراب کو دختر است/ سر و موی او از در و افسر است

درست است که فکر می‌کنم شاهنامه ارزش‌های جهانی دیگر را منتقل می‌کند و چنین استناداتی به آن راه به جایی نمی‌برد، اما به نظرم از قضا در شاهنامه برای صاحبان مقام و قدرت توصیه‌هایی شایسته‌تر می‌توان یافت، مضمون‌هایی که بارها تکرار شده است. یکی از این مضمون‌ها دادگری است. دادگر در شاهنامه هم‌صفت خداوند است که جای نام نشسته است و هم وظیفه‌ی صاحب قدرت. فردوسی می‌گوید، پادشاهی که دادگر باشد، نیازی به فریادرس ندارد: کجا پادشا دادگر بود و بس/ نیازش نیاید به فریادرس

نویسنده: علی‌اصغر سیدآبادی

دیگر خبرها

  • انواع هزینه ها در سفر داخلی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید نرم‌افزار حسابداری
  • تاکسیران امانت‌دار مشهدی ۳ میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • راهنمای انتخاب قفل درب هتل
  • راهنمای انتخاب بهترین عطر و خوشبوکننده هوا با مستر مدیت
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • مبلمان جدید و مدرن شیک